... بسم الله الرحمن الرحم
السلام عليكم
pertama sekali saya mohon maaf andai post ni ada membuatkan hati yang terasa , tak suka atau apa-apa lagi perasaan la . ta perlu la saya  berdolak dalih lagi okay :)
   hm setiap orang ada ego . semua pun sedia maklum dengan perkara ni kan ? kadang-kadang ego ni bawa pada keburukan tapiii kadang-kadang boleh juga bawa pada kebaikan . ke'ego'an seseorang itu ada yang boleh nampak & ada yang tidak . secara jujurnya saya juga ada ego . ego saya ialah saya x suka luahkan apa yang terpendam & apa yang saya rasa secara terang-terang dalam apa jua keadaan .*hem if nak tau kena la pandai selongkar dalam-dalam sampai dapat jawapan . hehe :p  ya! saya seorang yang ego . tapi buat masa ni ke'ego'an tu masih boleh dikawal lagi . insyaallah . ada yang cakap ego saya tu agak berbahaya . ye saya tau tapi nak buat macam mana this real me ;)
ok ni boleh dikategorikan orang yg egonya tinggi melangit :
mmm boleh kalau nak ego tapi bertempat lah jugak kan , ni  sampai ego tu dah membawa kepada penipuan . cn't you see it's wrong ? kenapa ni ? kenapa dekat tempat baru , berdepan dengan orang baru . kenapa perlu berlakon jadi orang lain ? depan orang yang kita baru mula kenal , rapat .sedangkan bila depan orang yang kita dah lama kenal & dah lama rapat lain pulak . lain macam mana ? means perlakuan , penampilan , pemikiran & tingkah laku . hm okay sebab x biasa ? x biasa or ada sebab lain ? x nak orang tahu siapa kita ? atau memang macam tu ? dekat tempat baru bila jumpa orang x kenal , baru nak rapat then must 'berlakon' ?  hey look here if  you trick people around you like this, it make more people don't like you . so don't do that yah? *sigh
kenapa x nak orang tahu siapa diri kita sebenar ? macam mana orang lain nak percaya dekat kita kalau kita sendiri x percaya pada diri kita . takut dengan bayang-bayang sendiri . bohong macam-macam benda dekat orang . selagi kita x buat benda yang salah , x perlu la kita nak takut lain lah kalau ada something yang tersirat di hati sebab tu nak trick macam ni kan ? okay okay paham dah :D *fake smile . kalau orang yang ikhlas dia x akan berselindung walau siapa pun diri tu . jika ada perlakuan , penampilan , pemikiran & tingkah laku kita yang kurang baik OR x disukai pasti oarang yang baik , mengambil berat & bertimbang rasa akan menegur semua tu jika x ditegur maknanya x ada apa-apa yang x ok la . mmm . ok now bout this pulak diri sendiri kena pandai-pandai la nak tau macam mana cara 'teguran' orang pada kita . kadang-kadang ada yang main lepas je , ada jugak yang tegur dalam gurau , ada yang dalam sms / call , ada yang bagi surat , ada yang buat lagu , ada yang post dalam blog , ada yang cakap macam biasa , ada yang update dekat FB , twitter & macam-macam la so walau apa yang kita buat , kena lebih peka okay . sebab kadang-kadang kita terlepas pandang semua tu yela maybe ingat x ada pape tapii tersiratnya tu ha ! penuh maknaaa :)
me too yela kita mana tau apa orang nak dari kita kan tapi apa yang saya buat ? saya buat la something yang orang tu boleh baca or tengok then nanti dia akan paham & tau . Oooo macam tu , macam ni . tu pun kalau orang tu baca , tengok & paham la . haih macam-macam ragam manusia ni .haha
 okay la dah penat . take care ya buddy ! have a great day :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.